Majoritatea celor care doresc obtinerea unui imprumut urgent au auzit de sintagma
"credit rapid prin telefon". Aceasta facilitate este doar un fel de a spune.
Pentru accesarea creditului va trebui sa treceti prin formalitatile uzuale, diferenta fiind ca
puteti scuti o gramada de timp si drumuri inutile.
Am gasit pe portalul 9am un articol interesant in care ni se explica ce inseamna si
cum functioneaza creditul rapid prin telefon.
Daca vrei sa obtii un credit de cateva mii de euro, dar nu ai
chef sa stai la coada la ghisee doar pentru a afla daca poti
sa-l primesti sau nu, incearca sa te imprumuti prin telefon.
Precalificare pentru credit din fotoliu
Astfel, stand confortabil in fotoliu poti afla prin
intermediul telefonului daca te poti califica pentru creditul
respectiv, dar trebuie sa fii cinstit, iar raspunsurile tale
la intrebarile operatorului trebuie sa fie conforme cu
realitatea. Concret, pentru a te precalifica trebuie sa dai date
exacte despre nivelul salariului tau (cat si al sotiei, dupa
caz), despre alte contracte de imprumut (daca exista), eventual
chiar si despre nivelul unor cheltuieli lunare fixe (lumina,
telefon, intretinere), pentru ca operatorul sa faca un scoring
(punctaj) care sa arate daca poti sau nu sa platesti ratele
lunare (credit plus dobanda) la imprumutul solicitat.
Oricum, trebuie sa stii ca rata respectiva se stabileste la cel
mult o treime din venitul tau lunar.
Obtinerea imprumutului
Potrivit informatiilor prezentate de Ghiseul Bancar (www.ghiseulbancar.ro),
dupa discutia telefonica, operatorul bancii stabileste, in
functie de scoringul potentialului client, caracteristicile
creditului pe care-l poate contracta (valoarea imprumutului,
termen de rambursare etc.). Urmeaza completarea cererii de
credit, in baza informatiilor furnizate de client, caruia i se
trimite prin e-mail sau fax formularul de adeverinta de venit.
Dupa aceasta, operatorul bancii expediaza solicitarea la una
dintre sucursalele incluse in programul-pilot de preaprobare a
creditului de unde primeste, in maximum 30 minute, raspunsul,
iar daca au fost indeplinite toate conditiile, cererea de credit
este preaprobata.
Drept urmare, operatorul bancii il suna pe client pentru a-i
furniza raspunsul, invitandu-l la sucursala respectiva cu actele
completate. Clientul merge la banca, unde semneaza cererea de
credit care cuprinde si acordul de verificare la Biroul de
Credit. Daca totul merge bine, adica informatiile furnizate la
telefon sunt sustinute de actele prezentate de solicitant, iar
Biroul de Credit certifica bancii ca solicitantul nu a
inregistrat restante la rambursarea altor credite, clientul
poate contracta creditul rapid, chiar in aceeasi zi.
Pentru a afla ce institutii financiare nebancare va ofera
posibilitatea obtinerii de credite prin telefon, consultati
lista institutiilor financiare nebancare (IFN).
|